Linkbuilding – en af de vigtigste faktorer inden for SEO

Linkbuilding er en af de vigtigste faktorer inden for SEO/søgemaskineoptimering. Et link fungere som en anmeldelse af et website og har en stor værdi for din placering på Google.

Coronavirus google

Coronakrisens påvirkning på SEO og organiske resultater

Siden marts måned, hvor Danmark og store dele af verden har været lukket ned, har verden forandret sig. Det er naturligvis covid-19, bedre kendt som Coronavirus, som jeg henviser til. Det har store konsekvenser for mange fysiske forretninger, som der har måtte lukke for offentligheden, arrangementer er enten blevet aflyset eller ændres fra fysiske arrangementer [...]

Valg af webserver i forhold til performance

Valg af webserver i forhold til performance

Der findes et hav af muligheder for at tjekke hvordan en site performer. SEO branchens enevældige konge Google har som bekendt lavet performanceværktøjet Google PageSpeed ​​Insights. Værktøjet hjælper nemt med at identificere måder til at gøre dit websted hurtigere og mere mobilvenligt, ved at følge deres anbefalinger. Fra 2018 beregnes hastighedsresultaterne PageSpeed ​​Insights fra Lighthouse, [...]

Valg af e-handelsløsning

Vælg den rigtige e-handelsløsning

Jeg har tidligere skrevet et indlæg omkring valg af cms og hvilken betydning det kunne have. Se indlægget omkring valg af cms her. Ud af en e-handelsløsning er cms’et kun en brøkdel af løsningen. Ved større løsninger skal der fx også tages stilling til mediebank, pim system, mailhåndtering og meget mere. Det kan ofte være [...]

Mæglerinfo – find ejendomsmægler

SEO i boligbranchen

Hjemmesider vedrørende boligmarkedet, ejendomsmæglere og boligportaler er nogle af de sites, kan som i mange andre tilfælde gøre brug af online markedsføring og alt hvad det indebærer – alt fra SEO, linkbuilding, paid advertising mv. Der er et stort potentiale for gevinst her og i denne artikel vil du læse lidt om, hvilke keywords du [...]

Priser på tekstforfatning kan variere meget

Priser på tekster kan variere meget

Når en hjemmeside skal udvikles, er der flere parameter som der skal tages højde for. Før i tiden var det vigtigt for en virksomhed bare at have en hjemmeside, hvor den primære funktion var at fungere om online visitkort. Hvis man i dag “bare” publicere et website og lader det ligge, vil du efter kort [...]

Cool2have - SOUND FROM ABOVE

Cool2have – SOUND FROM ABOVE

Cool2Have er et brand som tilbage i 2001 blev udviklet af en lille enkeltmandsvirksomhed, ved navn Michaelandersen.biz. Virksomheden er i dag blevet overtaget af mikmats.com, hvor jeg Mik Andersen er blevet medejer. Vi har hovedsæde i Odense, hvor vi har et lille lager på privatadressen. Mikmats.com lever primært af at sælge reklamegaver til større firmaer [...]

e-mærket

Er din webshop tilmeldt e-mærket?

E-mærket er en af de mest værdifulde mærker som man kan tilmelde sig, som hjemmeside ejer. E-mærket er repræsenteret af en bred stiftskreds fra  bl.a. Forbrugerrådet Tænk, Dansk Erhverv og DI. Når din webshop er e-mærket, skriver du under på at du overholder en række krav, som giver forbrugere, en række fordele. Derfor ved de besøgende [...]

https vs http

Https✅ vs. http🚫? Hvad skal vi vælge?

Som du sikkert har lagt mærke til er der mange hjemmesider som er begyndt at køre https frem for http. Og det er der en god grund til. En side som kører https henter elementerne sikkert og derfor er mere troværdigt. Google har i slutningen af 2016 udtalt at sider som kører https vil blive [...]