3 bedste SEO værktøjer

3 SEO værktøjer som du bør kende!

Der findes en lang række værktøjer til at tjekke en hjemmesides synlighed og hvordan siden er siden er sat op rent teknisk. I denne artikel komme jeg med mine 3 yndlings værktøjer inden for SEO og beskriver hvordan de hver i sær bidrager til den søgemaskineoptimering jeg udfører. Læs med her.

Et hvert firma som laver søgemaskineoptimering bruger en lang række værktøjer til at analysere siden og sidens tilstand. Der findes en lang række gratis værktøjer, samt nogle betalte. I dette indlæg fokusere jeg udelukkende på værktøjet, og hvor brugbart det er i forhold til mit arbejde. I et ander indlæg på bloggen, vil du kunne læse om 5 uundværlige SEO værktøjer som oven i købet er gratis.

3 bedste SEO værktøjer

  1. Ahref.com – Siden ahref.com er et rigtig godt værktøj til link analyse. Her har du mulighed for at tjekke antal backlinks, referring domains, mention, hvilket er omtale af din hjemmeside uden links og domain rating. Domain rating er en god indikator hvor man hurtigt kan se hvor stærkt domænet er. Ligeledes har du mulighed for at se om din hjemmeside mister link og om nofollow/dofollow mm. Husk at tjekke siden både med og uden https. Der findes både en gratis og premium version, hvor premium versionen starter ved $79.
  2. Serpreme.io – Serpreme er en Google rank tracker, som holder øje med hvordan dine søgeord rykker sig fra dag til dag. Her er mulighed for at markere forskellige fokus ord, tracke på både mobil og desktop, samt Google og Bing. Tjenenste er udviklet Bondtofte og Co., så al support kan både foregå på dansk eller engelsk. Tjenesten stiger afhængig hvor mange søgeord og domæner du vil tracke på, men betaler altså kun for det antal søgeord som du har brug for.
  3. Searchmetrics – Værktøjet er med sine dybdegående analyser og enorme mængder data helt unikt og kan give en indsigt og forståelse for SEO, som ikke er set magen til i andre SEO værktøjer. Ud over værktøjet udgiver Searchmetrics hvert år en omfattende og dybdegående rapport omkring Google’s ranking faktorer. Denne rapport giver professionelle såvel som brugere stor indsigt i, hvilke trends, tendenser og korrelationer der er mellem SEO og Google placeringer.

Tak fordi du endnu engang læste med. Del gerne dine erfaringer med ovenstående værktøjer, så vi alle kan bliver bedre.