Rigtig mange annoncører kaster hver eneste måned penge direkte ud ad vinduet, når Google opkræver for de mange annoncekroner, der er blevet klikket for. Danske virksomheder får ofte deres Google Ads annoncering sat korrekt op, men efter en periode lader de desværre bare stå til. Det er ikke den korrekte måde at håndtere sin konto på, da man kan risikere at bruge penge på søgeord, der ikke er relateret til ens forretning.
I stedet bør man løbende holde øjnene åbne og gennemgå sin søgehistorik under fanen ”Søgetermer”. Her udvælger man de irrelevante termer eller enkelte søgeord og frasorterer dem fremadrettet. Det er det, man i fagsprog kalder for ”negative søgeord” – altså søgeord ens annoncer ikke vil blive aktiveret på i fremover.
Man bør løbende holde øje med den omtalte fane i sin Google Ads annoncering. Jeg har før set konti, der er stukket helt af budgetmæssigt. Hvis ens søgeord samtidig er angivet med den forkerte metric, så kan ens annoncer blive aktiveret på nogle mærkværdige søgetermer, som slet ikke fantasien kunne have forestillet sig.
Udover en kontinuerlig gennemgang af negative søgeord, så bør man også kontrollere sine angivne bud på søgeordenes pris. De varierer hele tiden, da du ikke er alene om at byde på dine valgte søgeord.
Husk dine annoncetekster!
Til slut bør du ofte teste dine annoncetekster. Dine kunder reagerer måske ikke på dine annoncer, selvom du mener, at du har fundet den hellige gral.
Hvis man ikke selv kan overskue at få omskrevet sine annoncetekster, kan man i stedet vælge at købe sig fra det. Tekstbureauer er en fast bestanddel af flere internetsiders månedlige udgifter, da de står for håndteringen af tekstforfatning og oversættelser af diverse skriverier.
Burg et professionelt oersættelsesbureau
Jeg kan anbefale, at man kigger nærmere på Diction.dk, som er et professionelt oversættelsesbureau, hvis man går med tankerne om at få oversat enten hjemmesiden eller omskrevet ens Google Ads annoncer.