dinApoteker vision fra start har været at skabe en high-end webshop, der giver kunderne den samme oplevelse af stærk faglighed og kvalificeret medicinsk rådgivning som man kan opleve det på sit lokale apotek. I løsningen har vi i Hesehus lagt vægt på at få webshoppen og det enkelte apotek til at spille sammen, så brugerne får en oplevelse af at have apoteket lige ved hånden – lokalt og på nettet – 24 timer i døgnet. Løsningen hedder dinApoteker.dk og sælger alt inden for håndkøbs medicin, håndsprit, mundbind, helse, mm. og kunden har ligeledes mulighed for at købe sin receptpligtig medicin online.
I forbindelse med at skabe større synlighed og mere trafik til dinApoteker.dk, har vi i Hesehus lavet forskellige tiltag. Vi bl.a. løbende afholdt SEO-worksshops, udarbejdet søgeordsanalyse og med det stærke content team ved dinApoteker.dk, har vi haft løbende haft SEO sparring, som er resulterede i følgende case.
B2C Case: Dinapoteker – Workshop med søgeordsanalyse og løbende SEO-sparring
- Organisk trafik er blevet den trafikkilde som skaber mest trafik til siden!
- Trafikken fra organisk trafik står nu for mere end 25% af onlineomsætningen!
- Perioden 12/5-20 til 12/8-20 vs. 12/5-19 til 12/5-19 er organisk trafik steget med 806,46%!
Første SEO-workshop blev afholdt d. 21/1-20 hvor søgeordsanalysen blev gennemgået. Siden der er der sket meget, som har påvirket søgeadfærden for specielt apoteksbranchen. Covid-19 har gjort at mange værnemidler er blevet efterspurgt i Google. Igennem løbende sparring har vi ændret fokus på relevante søgeord, og har været omstillingsparate til at imødekommer den anderledes søgeadfærd. Arbejdet med relevante søgeord og volumen på disse, har båret frugt. Organisk trafik steget med 806,46% i 12/5-20 til 12/8-20 vs. 12/5-19 til 12/5-19! Hvilket har betydet at organisk trafik nu står for mere end 25% af onlineomsætningen.