Vores kunde i Hesehus, Dinex, med en årlig omsætning på 1.5 mia. kr. på 16 markeder i både Europa, USA og Asien, har vi flyttet mere end 30% af al salg til online. Tidligere har det fungeret med salgsagenter rundt omkring i verden, som har modtaget kundernes ordre information. Men den nye løsning fra Hesehus, spare Dinex ikke blot en masse ressourcer, men har også øget omsætningen gevaldigt.
Dinex er den danske producent og leverandør af innovative udstødningsprodukter og emissionssystemer. De er en af verdens absolut største spillere på det internationale OE- og eftermarked for tunge køretøjer. Selve virksomheden har adressen i Middelfart på fyn, men har kunder rundt omkring i hele verden.
E-commerce og digitale værktøjer en central rolle
E-commerce og digitale værktøjer spiller en helt central rolle for Dinex og som global aktør på automotive-markedet var var forventningerne til den nye B2B webshop løsning store. Med et stærk hold af udviklere og et skarpt design team har vi i Hesehus løftet opgaven, se iøvrigt vores andre b2b cases her. I dag kommer over 70% af Dinex’ omsætning og ordrer på eftermarkedet direkte fra den ambitiøse e-commerceløsning.
I løsningen er der lagt vægt på følgende:
- Less-is-more søgefunktion
- Brugervenlige bulk-bestilling
- Fleksible samspil mellem PIM system, DAM og CMS
Du kan læse mere om løsningen her eller se den direkte på Dinex.net. En udtalelse fra Stefan Dolleris, som er E-commerce Manager hos Dinex lyder det bl.a.:
”I et kontinuerligt voksende, globalt marked er det essentielt for os med et globalt salgsværktøj, der reducerer time to market, og som kan benyttes af alle kunder på tværs af landegrænser og regioner. Den nye internationale B2B- webshop giver os mulighed for at være der, hvor kunderne er. Og kunderne kvitterede ved at tage hurtigt imod løsningen – endda så hurtigt, at vi kun én måned efter go live så 30% af salget på eftermarkedet gennemført i webshoppen.”