Dashboards i analytics

Dashboards i analytics

Værdien af dashboards i Google Analytics er næsten ubeskrivelig. Google analytics er et meget kompleks værktøj og det er de færreste som får tid til at sætte jeg helt ind i det. Selv om du er sat helt ind i det, kan det godt være svært at danne dig et komplet overblik over al den data. Her er dashboards i Google Analytics din ven. På den måde kan du stille forskellige diagrammer op og på den måde skabe overblikket over trafikken til siden. Du vil på den måde have alle de vigtige elementer lige ved hånden og dermed nemt og enkelt rapporter det videre.

Hele overblikket i et og samme billede

Ved at opstille dashboards i Google Analytics kan du altså nemt og enkelt få et samlet billede over målgruppe, anskaffelse, adfærd og konvertering. På den måde har du mulighed for at se en status på netop det du synes er relevant og kan rapportere videre. Jeg og Bondtofte & Co. har hjulpet en lang række virksomheder med at implementer dashboards i Google Analytics og på den måde kan kunden endnu bedre se hvordan vores arbejde virker. Ligesom du vil have overblikket over forskellige trafikkanaler, så du kan se hvilke kanaler som skaber bedst forretning for jeres virksomhed.