Mange online markedsførings firmaer tilbyder forskellige analyser ved opstart af samarbejde. Ligeledes er det også mange der laver en kort gennemgang af hjemmesiden inden der gives et tilbud. Det bør man også altid gøre, jeg er faktisk tilbøjelig til at sige ethvert site også bør få foretaget en større teknisk analyse. Hvis du eksempelvis starter et samarbejde op på linkbuilding, og der ikke er styr på teknikken, er det utroligt svært at få siden til at rykke sig på placeringer. Læs med her, og læs casen om et teknisk svagt website, som jeg fik på rette kurs. I mit job ved Hesehus har vi lavet en lang række b2c cases, se dem her.
Der kan være mange grunde til at et website ikke fungere rent teknisk. Et af de største problemer er at platformen for websiden ikke er god nok. Jeg har arbejdet med en af danmarks største køreskoler, Tip Top Trafik. Da de kontaktede mig var situationen meget kritisk. Deres synlighed var faldet ekstremt, og fra at have haft en visibility score på 160, faldt de til 15! Grunden til faldet skyldes flere ting. De kørte med en gammel version af Joomla CMS, og strukturen på hjemmeside var nærmeste ikke eksisterende. Efter Google Phantom 4 udkom, fik hjemmesiden et ordentligt dyk. Phantom 4 fokuser på hjemmesidens kvalitet og hvordan brugeroplevelsen på siden er. Deres synlighedskurve ser sådan ud:
Vores løsning = nyt CMS og fokuseret linkbuilding
Vi fik lavet en grundig teknisk analyse af hjemmeside, og kom frem til at ligge siden over i WordPress. Siden var fyldt med duplikeret indhold og det var ikke et klart fokus. Som det ses på ovenstående kurve klare hjemmesiden sig rigtig fint i dag. De har vundet mange positioner tilbage og deres visibility score er på hele 221! Det en skøn case og det viser bare hvilken hjælp det er muligt at give hjemmesider som er ramt af en Google straf eller bare mister synlighed. Tag endelig fat i mig hvis du har spørgsmål til teknisk arbejde eller tilstanden af dit website