Der er ingen tivivl om at Facebook for alvor har gjort sit indtog i annoncerings verdenen. Facebook er på mange måder en verden for sig, og der kommer hele tiden nye muligheder inden for annoncering og målretning. Jeg har tidligere beskrevet Facebook-pixlen, der gør det muligt at sammenkoble annoncering på Facebook med brugeradfærden på dit website. I dette indlæg giver jeg dig en ny og nem måde at implementer Facebook-pixlen på dit website, – læs med her.
Som beskrevet i et tidligere indlæg, er formålet med at oprette og indsætte en Facebook-pixel at lave mere målrettet annoncering. Man opretter en brugerdefinerede målgruppe af de personer, der udfører bestemte handlinger på dit website, som f.eks. at besøge en produktside eller købe et produkt. Her er det så muligt at målrette med specifikke annoncer mod den besøgende, og du har måske selv oplevet annoncer, som lyder, “Du har stadig vare i kuren, færdig gør din køb her” og mange andre målrettet annoncer. Du kan læse mere i mit tidligere indlæg omkring indsamling af data i Facebook-pixelen.
Den simple måde at interagere Facebook-pixel
Hvis du har implementeret Google Tag Manager på din hjemmeside, kan vi via Facebook business manager, vælge “Opsæt pixel” og derefter “Brug integration eller tagadministrator”, hvor det er muligt at vælge forskellige løsninger:
Her vælges Google tag Manager og derefter hurtig installation. Herefter gennemgås 4 simple steps, og wupti, så er der intregreret Facebook-pixel, med forskellige trackings events.
I øjeblikket arbejder jeg med en kunde, Thyholmmurer, som er entreprenør i Nordjylland, med at opsætte Facebook-pixel, og tracke på hvordan kunder interagere på deres website. Pixelen er opsat gennem beskrevende måde via Facebook business manager.