En af de absolut støreste faktorer for at en besøgende ender med at køber på din webshop, handler om at kunden føler sig tryk. Hvis kunden har troværdighed til din webshop, er chancen for salg meget bedre. I dette indlæg kigger jeg på hvordan vi kan øge troværdigheden og skabe flere salg på en webshop.
Jeg har skrevet mange indlæg her på siden omkring SEO og om at få folk ind på siden. Dette indlæg tager udgangspunkt i at kunden er på siden, og vedkommendes oplevelse.
Førstehåndsindtrykket er vigtigt
En mulig kunde bruger under 10 sekunder på at vurdere, om de vil handle i din webshop eller ej. Der sker en masse ting i hovedet når en person lader på en webshop og derfor er de første 10 sekunder alt afgørende for om du får vækket deres tillid. Jo mere professionel og indbydende, din webshop fremstår, jo større sandsynlighed er der for om du får solgt en vare. Her spiller designet en stor rolle. Der findes ingen facit for hvordan en webshop skal se ud, det afhænger i stor stil også af hvilke vare du sælger og hvilken målgruppe du prøver at ramme.
Skab tillid
Skjul ikke noget for kunden. Hav oplysninger om firmaets adresse, cvr nummer og bank stående fremme, for at øge troværdigheden af webshoppen. Ligeledes bør dine handels- og leveringsbetingelser samt returpolitikker står synligt, så de let ses på både forside og undersider. Det skal være nemt at komme i kontakt med jer. Ligeledes er det også en god idé at reklamere med virksomehedens positive kundeanmeldelser. Det er en god trovædighedskaber, hvis du kan vise, at dine tidligere kunder har haft en positiv oplevelse, når de har handlet hos dig.
Jeg har hjulpet mode webshoppen streetoffashion som sælger moderigtig tøj til priser der er yderst fornuftige. Siden håndplukker de nyeste internationale modetrends, som giver et personlig fashion look.