Her ses et almindelig søgeresultat fra en organisk søgning på “babygear rabatkode”, hvor ekstra plads i søgeresultatet er opnået ved hjælp af Schema markering. RabatBanditten.dk som tilbyder rabatkoder til webshops som tilbyder rabatkoder til webshops, har implementeret struktureret data korrekt, og har til dette rich snippet benyttet markeringen “Sales Event”. Vigtige elementer som bør tagges op på enhver side er: Forsiden (Website), Alle sider (Webpage), Kontakt-side og Om os side. Afhængig af hvad de side handler om, bør du tagge det op som er relevant.
Hvordan tagges schema op?
Struktureret data kan i den grad være med til at gøre opmærksomheden i søgeresultaterne, og data kan angives i tre forskellige formater, alt efter hvad der passer bedst til ens system. De overordnet 3 måder at tagge schema op på er gennem Microdata, RDF eller microformats. Der er fordele ved hver måde at gøre det på, og overordnet er det som nævnt, hvad der passer bedst til systemet der arbejdes i. Nå dataen er implementeret, kan du tjekke resultatet i Google værktøj for struktureret data, her. Ligeledes kan du også redigere og tjekke status på schema markering i Google search console.
Hvorfor skal du bruge struktureret data/schema?
Svaret siger mere eller mindre sig selv. Med struktureret data opnås rich snippet i søgeresultaterne og dermed større opmærksomhed. I og med dit resultat vises på mere plads vil brugeren rent naturlig blive opmærksom på resultatet. Hvis du har spørgsmål til implementering en af struktureret data/schema, kan du tage fat i mig, ved Bondtofte & Co., hvor vi til dagligt optimere kundernes sider.