Nu tænker du sikkert, “endnu en artikel om tryghed på hjemmeside, det har vi da læst så meget om” og ja bl.a. i artiklerne reklamer med sikker handel på din webshop, er din webshop tilmeldt e-mærket og artiklen om reputation management. Men denne artikel handler ganske enkelt om hvordan du igennem tekst skaber tryghed ved dine besøgende. Der er mange måde at skabe tryghed gennem tekst, og umiddelbart ingen facit. En hjemmeside som festkomikeren.dk, der bl.a. tilbyder underholdning til konfirmation og en masse andet underholdning, har en landingsside omkring tryghed, som han kalder tryghedsgaranti. Tryghedsgarantien består af 4 elementer, som er prisgaranti på alle former for underholdning, hvilket vil sige at hvis du finder en tilsvarende professionel komiker som tilbyder de samme former for underholdning, matcher festkomikeren.dk prisen. Leverings og service garanti, hvilket betyder at festkomikeren altid kommer til den aftalte tid – hvis ikke, kvitteres der med et gavekort. Servicegarantien består af personlig rådgivning, hvilket giver dig mulighed for at booke en gratis rådgivningssession, hvor du kan få besvaret alle de spørgsmål, som du kunne have. Sidst men ikk mindst er der kvalitetsgaranti, hvilket omfatter at hver kunde, efter et arrangement skal svare på en række spørgsmål om arrangementet, og vurdere oplægget. Siden benytter et system som hedder Net Promoter Score, der er en måde at måle kundeloyalitet og dermed også få en indikation for kvaliteten fra den enkelte kunde. Nye kunder har altså mulighed for at læse om tidligere arrangementer og afstemme forventningerne.
Tryghed og tillid skaber mere salg
Det er ikke raketvidenskab og sådan har det altid været med salg. Dog er der mange måder at vække kundes tillid på, hvilket er belyst i ovenstående tekst og artikler som der henvises til. Men noget så simpelt som adresse, cvr nummer, mail og ikke mindst et billede af personen eller personerne bag siden, er også en stor tillidsskaber.