Denne artikel kommer i forlængelse af indlægget igår omkring den større Google opdatering Medic Update, som fandt sted i august. Mere fokuseret på punktet Omdømme, ift. de 4 omtalte punkter omkring YMYL websites.
I punktet omdømme beskrev jeg kort at hjemmesidens autoritære omdømme har meget at sige, i forhold til en rankings og placeringer af sides søgeord. Mange autoritære virksomheder skal altså skabe en masse omtale, så Google som søgemaskine forstår at det er et troværdigt site. Jeg har arbejdet med et advokatfirma, Stage.dk, som har Mette Grith Stage som front figur. Hun er forsvarsadvokat og omtales i mange medier og diverse nyhedsudsendelser, og vises fint på hjemmesiden, som en af front figurene. På Stage.dk skrives der virksomheden og generelt hvad virksomheden tilbyder inden for advokat service. Mette Grith Stage fungere altså som en autoritær person indenfor advokat branchen, hvilket bidrager meget til hjemmesidens placeringer i søgemaskinen.
Hvad kan du gøre hvis du er påvirket negativt af opdateringen?
Hvis du er så “uheldig” at opdateringen har påvirket dine placeringer negativt, er der som udgangspunkt ikke der ikke er noget, du kan gøre. Men Google har foreslået, at du fortsætte med at forbedre din hjemmeside, hvor det handler om at gøre indholdet bedre, opnå en bedre samlet brugeroplevelse, og i sidste ende kan næste opdatering medføre bedre placering at positioner. Hvis du har mulighed for det, er det vigtigt at forsøge at skabe noget positivt omtale i medierne, så de på den måde omtaler din virksomhed som en autoritet inden for netop din branche. Hvis du f.eks. har en webshop som fokusere på bærerdygtighed, kan du kontakte medier inden for området, og bede om at kommentere på eventuelle artikler, eller bidrage med undersøgelser af forskellige tests og andre opdagelser. Det er vigtigt at “internettet” forbinder en hjemmeside med en autoritet, for at opnår de bedste placeringer. Det er ikke kun personer som kan optræde som en autoritet. Selve hjemmesiden kan også være en autoritet i sig selv.