Værdien af en god hjemmeside

Værdien af en god hjemmeside

For 5-7 å siden var det vigtigt for alle virksomheder at få en hjemmesiden. Der var ikke de store krav for hjemmesiden, den skulle være være det og fungere som et visitkort for virksomheden. I dag er snakken en anden. Det er langt fra værdifuldt at have en hjemmesiden som ikke kan findes og i dag er det ikke nok bare at have en siden, den skal også være synlig. Det er meget forskelligt fra branche til branche, og ligeledes er konkurrencen i forskellige brancher også meget forskellig. Sælger man ikke produkter gennem en onlineshop, eller forsøger man ikke at blive kontaktet via en kontaktformular på en hjemmeside, så kan det for nogen virksomhedsejere være svært at sætte sig ind i, hvorfor en hjemmesideløsning skal koste mange tusinde og nogen gange endda millioner af kroner.

Hvor værdifuld er en hjemmeside?

En god hjemmeside er med til at brande virksomheden og bliver på mange måder en markedsføringskanal for virksomheden. Et eksempel kunne lyde således: En potentiel kunde står over at skulle finde en leverandør af af det produkt som lige netop du/I tilbyder, men ikke har nogen relationer eller erfaringer med en producent/forhandler. Derfor vælger han (eller hun) at søge igennem Google for at undersøge markedet. Medmindre der er meget stor forskel på priserne i branchen, er der en overvejende sandsynlighed for, at han vil vælge den der har den mest professionelle og indbydende hjemmeside. Afhængigt af hvilket produkt du/I sælger kan i gå glip af rigtig mange penge. Så betyder det ikke så meget om siden koster 10.000 eller 100.000, hvis den side til 100.000 kr. er langt bedre.

Det altid vigtigt at undersøge markedet, og inden du/I beslutter jer for at få en professionel hjemmeside udvikler til at lave siden. Det kan være dyrt at begå en fejl her og vælge den forkerte, i værste tilfælde kan det ende med en konkurs.