Google tilbyder en lang række tjenester og deriblandt Google my business. Groft sagt så er alt det som Google laver interessant, da det uden tvivl er den støreste søgemaskine og her vores kunder søger og finder oplysninger. Ligesom Google Analytics og Google Search Console, er Google my business en tjeneste som Google anbefaler og når Google anbefaler, at man benytter sig deres tjenester, gør man det.
Hvad er Google My Business og hvorfor skal man som virksomhed benytte sig af det?
Google My Business er en virksomhedsprofil og et samlingsted for enhver virksomheds praktiske oplysninger. Det er de helt basale oplysninger, man samler på sin Google My Business konto, som adresse, hjemmeside, mail, åbningstider, kategori, anmeldelser fra kunder og meget andet. Udover at indtaste basale oplysninger om firmaet kan man tilføje billeder af sine produkter, medarbejdere, rute til virksomheden og billeder af sine lokaler. Der kommer hele tiden flere og flere funktioner, og for knap 2 måneders tid siden kom funktionen “indlæg”, hvor det er muligt at tilføje relevante indlæg og begivenheder som virksomheden afholder.
Gratis og stor synlighed
Ens Google my business profil udseende afhænger af hvilke form for branche ens virksomhed befinder sig. Jeg har arbejdet med et hotel i næstved, som bl.a. tilbyder lokaler til konferencer og kurser, som har en flot udvider Google my business profil, hvor det er muligt at tjekke værelser tilgængelighed direkte i Google my business.
med en Google my Business profil vil dine kunder let og enkelt finder alle relevante oplysninger om din virksomhed ved en Google søgning. Hvis du er bliver vist bland de 3 første virksomheder på en lokationssøgning, vil du have langt bedre forudsætninger for at blive vist, da kortet og Google my business profilerne bliver vist over de organiske resultater. Du gør det nemt for brugeren at søge og finde oplysninger om din virksomhed, og du højner helt klart det visuelle billede af din virksomhed lokalt. Det bedste af det hele, det gratis.