Facebook annoncering

Facebook annoncering, track med pixel!

Facebook har 1,7 milliarder brugere verden over. Med disse tal er Facebook uden tvivl det største sociale netværk i verden. Alene i danmark er det knap 3,5 millioner månedlige bruger og danner altså baggrund for det største netværk i danmark. Ikke så overraskende, er det muligt at annoncere direkte til brugerne på Facebook. Hvis du som virksomhed har en facebook side, har nu mulighed for at målrette annonceringen direkte til den konkrete målgruppe. Mange vælger den nemme måde, og “bare” booste det enkelte opslag, hvilket er begynderfejl nummer et. Ved at booste et opslag vil du skyde med sprede hagl, og dermed brænde unødvendig mange penge af. Ved at oprette en business manager, har du mulighed for at målrette annonceringen til en bestemt type brugere. Ligesom Google remarketing har du mulighed for at annoncere direkte til brugere som tidligere har besøgt din hjemmeside. Det kaldes for Facebook retargeting, og kræver at du implementere et skytte kode på hjemmesiden, kaldet en Facebook pixel. Jeg har hjulpet en kunde, med denne implementering, hvorledes de nu har mulighed for at annoncere direkte til brugere som tidligere har besøgt siden. Kunden er et charterrejsebureau, som via facebook kan annoncere direkte til tidligere besøgende. For at tjekke at om pixelen er implementeret korrekt, kan du tilføje en chrome extensions, Facebook pixel helper, som viser om koden er placeret rigtigt. Se eksempel på Skov rejsers facebook pixel her:

Forskellige event tracking

Det findes flere former for event tracking i Facebook. Ved implementering af pixelen tracker den automatisk på page view, hvilket er når den besøgende blot har vi søgt hjemmesiden. Det er muligt at tracke på på decideret salg, men også hvis en bruger ikke når at færdiggøre salget. På den måde kan du let og enkelt påvirke bruger i købsbeslutningen, ved at målrette annoncerne. Der kan være mange oplysninger at hente ved at implementere Facebook pixel, og store muligheder for at mersælge.