troværdighed på nettet

Skab troværdighed på din webshop

Der findes i dag et hav af webshops og mange kæmper imod falske webbutikker, der kun er udviklet til at snyde forbrugeren. På blot 7 år er antallet af bedragerisager i online handel steget med hele 300 procent. Den voldsomme vækst skyldes naturligvis den stigende digitalisering i samfundet og flere og flere som handler på nettet. I dette indlæg vil jeg give jer nogle værktøjer til hvordan i kan få skabt troværdighed til jeres webshop og dermed øge salget.

Mange som skal handle online bruger Google i deres købsprocess for at undersøge markedet og opnå de bedste priser. Dog kan jagten på gode priser sommetider ende med tabte penge og bedragerisager. Mange webshops som annoncere med meget billigere vare end konkurrenterne er typiske fup butikker og du modtager aldrig varen. Hele 28.907 danskere blev sidste år snydt ved online handel, viser de seneste tal fra Rigspolitiet. Der findes mange små indikationer på om siden er troværdig.

Jeg har arbejdet med en kunde, Livingshop.dk, som sælger alt til boligindretning online, som har gjort en del du af at skabe troværdighed omkring deres butik. I bunden af siden har de listet forskellige kreditkort og adresse på deres fysiske butik i Holstebro.

Andre måder at skabe troværdighed på

Hvis du ikke har mulighed for at reklamere med adresse til fysisk butik, er der andre måder. I danmark har vi e-mærket som er en ordning for webshops som opfylderne kravene til mærket. Ved e-mærket betaler du et årligt beløb, og dermed er brugeren sikret. Ligeledes er det en god idé at skilte med virksomhedens cvr. nummer og kontaktoplysninger. Flere og flere webshops er begyndt med livechat, hvor der sidder en kundeservicemedarbejder klar til at svare på spørgsmål mange at døgnet timer. Hvis du skal til at handle på e shop som du ikke umiddelbart kender, er der en god idé at have antennerne slået ud. Hvis du kan læse at sproget på siden er fordansket, og at der er flere stavefejl, bør du overveje siden endnu en gang.