Der findes mange mennesker som bare tænker at de bør have en hjemmeside og så køre det hele bare. Min bedste anbefaling er starte med at få lavet en simpel hjemmeside, som på sigt kan blive større og mere informativ. Med en simpel hjemmeside har du også bedre mulighed for at rangere bedre i Google, da der ikke vil være så mange søgeord, som man forsøger at ramme. Det er naturligvis bedst at have så meget brugbart indhold på siden som muligt, men jo større side du har, jo sværere er det at få siden optimeret og teknisk korrekt opsat.
Jeg har hjulpet en kunde, som laver professionel tagrensning, med at blive mere synlig i søgeresultaterne. Deres siden er utrolig simpel, og hensigten med siden er at informere de besøgende om virksomhedens primære arbejdsopgaver og at besøgende kan kontakte dem på telefon eller via formularen på deres siden. Virksomheden har seks primære services som de tilbyder, som er tagrens, algebehandling, grafittirens, tagmaling, isolering og fliserens. Til hver service har virksomheden en underside, som beskriver hvert af de følgende punkter. Det er helt efter bogen, da hver service fungere som en landingsside for de respektive søgeord.
Se den overordnet landingsside for services her:
Udover en simpel struktur på siden, gør virksomheden også alt for at kunden skal føle sig tryg og i gode hænder. I bunden af alle siderne er cvr og kontaktinformationer let tilgængeligt og telefonnummeret til hele tiden synligt.
KISS på hjemmesider virker stadig
Keep it simple, stupid – er ordene bag bogstaverne KISS. KISS’ fundamentale filosofi handler om at alt skal være så enkelt som muligt, uden at den egentlige mening går tabt. Hvis hjemmesider bliver for omfangsrige kan de besøgende miste fatningen og den oprindelige hensigt med at besøge siden. På den måde mister virksomheden en mulig henvendelse og et muligt salg.