3UUDNYTTEDE SKEMA MARKUP MULIGHEDER, DER PÅVIRKER SEO

3uudnyttede skema markup muligheder, der påvirker SEO

Vi har tidligere på bloggen beskrevet mulighederne Schema optimering eller struktureret data i dette indlæg. Her vil jeg kigge nærmere på 4 uudnyttede muligheder der direkte påvirker SEO på et website. VI ved allerede at strukturerede data i formatet Schema markup kan have flere fordele, når det gælder søgemaskine optimering (SEO). Selvom det ikke er en direkte rankingsfaktor, hjælper det indirekte dit website med bedre placeringer.

Som nævnt i tidligere giver strukturerede data langt bedre muligheder for at søgemaskinerne kan nemt læse og genkende dit indhold på siden.
Potentialt set giver det større muligheder for at få  uddrag og vidensgraf (fx. rich snippets (uddrag), knowledge graph(vidensgraf)) i Google SERP. Det kan forbedre din synlighed og øge din organiske klikfrekvens. Nogle sociale medier som f.eks. Pinterest, bruger schema markup. Pinterest udnytter markup, som f.eks. Produkt- og opskriftsplanlægning.

Rigtig mange hjemmesider bruger allerede schema markup, og i mange WordPress temaer har det inkluderet. Men disse 4 nedestående muligheder er ofte overset, og dem kan du med fordel implementere.

De 4 schema markup muligheder som du bør implementere

Organization schema markup
Organisationsskema markup er et af de elementer, som Google bruger som reference for brandinformation i de såkaldte Knowledge Graph(informationer som bliver vist ved en brand eller personsøgning i højre side af Google).

Tilføj “alternateNames”. Hvis dit produkt eller brandnavn søges ofte med forskellige variationer, er det en fantastisk måde at hjælpe Google med at forstå disse variationer og sikre, at din Knowledge Graph vises for disse variationer. Jeg har arbejdet med en kunde som tilbyder låseservice på Amager, og her har Organization schema markup bidraget positivt til deres fremtoning på Google my business.

Schema person markup på medarbejderprofiler
På rigtig mange hjemmesider vises medarbejderprofiler til deres om sider. Der er mulighed for at markere disse oplysninger, som ofte indeholder medarbejderens navn, titel og billede, og nogle gange en kort beskrivelse af personens arbejdsopgaver, med schema Person markup Det bidrager til at vise vigtige resultater for dine medarbejdere og virksomheden generelt.

ImageGallery schema markup
“imageGallery” schema markup er en stor mulighed for at markere alle billeder. Dette kan have en positiv påvirkning for dine produktsider, hvor der normalt er et  billedgalleri, der viser fire eller fem billeder. Det giver Google mulighed for nemt at genkende de forskellige billeder og bruge dem til forskellige typer resultater, og især billederesultat søgning.