reputation management

Reputation management SEO, hvordan og hvorfor?

Reputation management handler groft sagt om at beskytte eller forbedre sit omdømme og ry på Internettet. Det kan der være mange grunde til og der kan ligeledes være måde at gøre det på. Inden for SEO spiller Reputation management også en stor rolle, da det er vigtigt at få gode søgeresultater til at ranke bedst muligt. Jeg har undersøgt mulighederne og hjulpet en kunde med at gøre mere ud af Reputation management, læs med her.

Når vi taler reputation management og SEO er en af de væsentligste metoder at benytte sig af søgemaskineoptimering(SEO), til at promovere hjemmesider med positive omtale, der derved får bedre placeringer på vigtige søgeudtryk på Google. Reputations management er altså al omtale om en virksomhed eller person. Det findes både som forskellige artikler, debatter og anmeldelse portaler. Netop anmeldelse portaler er der mange virksomheder der benytter sig af og mange forbrugere er glade for dem. Her taler jeg om trustpilot, Yelp, tripadvisor og generelt portaler i den kategori.

En restaurant i odense, Oluf bagers gaard, har gjort sig umage med deres omtale på portalen tripadvisor:

tripadvisor olufbagersgaard

Her har virksomheden gjort noget ud af profilen og svare hver anmeldelse tilbage i en god tone. Netop det at virksomheden, tager sig tid at at svare både gode og dårlige anmeldelser, giver et godt indtryk af stedet og gæsten føler jeg værdsat.

Troværdighed på tripadvisor

Trustpilot har igennem tiderne haft en negativ omtale og det har flere gange været oppe i medierne at virksomhederne har kunne manipolere med resultaterne på anmeldelsesiden. Derimod har Tripadvisor en model hvor det er fokus på den brugergeneret omtale, som ikke kan manipoleres med, imod betaling.

TripAdvisor administrerer og driver via sine datterselskaber websteder under 24 andre varemærker for rejsemedier. TripAdvisors websteder udgør verdens største rejsefællesskab med i gennemsnit 390 millioner unikke besøgende om måneden* og over 435 millioner anmeldelser og meninger, som dækker 6,8 millioner indkvarteringssteder, restauranter og seværdigheder.