Linkbuilding – en af de vigtigste faktorer inden for SEO
Linkbuilding er en af de vigtigste faktorer inden for SEO/søgemaskineoptimering. Et link fungere som en anmeldelse af et website og har en stor værdi for din placering på Google.
FAQ snippets tager mere plads i SERP og øger CTR!
Der findes et hav af forskellige struktureret data elementer som har stor gav for et websites synlighed. Struktureret data er langt fra et nyt element, og har eksisteret i årevis. Strukturerede data elementer som schema.org og data-vocabulary.org bruges til at definere meningsfulde strukturer for markup-baserede applikationer på Internettet. Med den stigende brug og popularitet af […]
Dinex B2B-webshop står nu for 70% af omsætningen
For et par uger siden postede jeg dette på LinkedIn: “Der er gang i den ved Hesehus A/S, og vi skaber nogle vilde resultater! Vi arbejder med nogle af landets største e-commerceløsninger, både B2C og B2B. Fx har vi med vores kunde Dinex Group flyttet 30% af forretningen online i løbet af blot en måned. Tre af […]
Forsøg: Indeksering af nye urls på website
Rigtig mange som beskæftigere sig med SEO og generelt online markedsføring, er interesseret i hvordan Google som søgemaskine fungerer. Jeg vil i de kommende indlæg lave forskellige forsøg og beskrive resultaterne heraf i artikler på seomik.dk. Mange som udgiver indhold på internettet er meget interesseret i at få det indhold udgivet og tilmeldt Googles indeks […]
84 apoteker sammen om webshop med receptpligtig medicin
dinApoteker vision fra start har været at skabe en high-end webshop, der giver kunderne den samme oplevelse af stærk faglighed og kvalificeret medicinsk rådgivning som man kan opleve det på sit lokale apotek. I løsningen har vi i Hesehus lagt vægt på at få webshoppen og det enkelte apotek til at spille sammen, så brugerne […]
B2B webshop i luften – flyttede 30% af forretningen online i løbet af blot en måned!
Vores kunde i Hesehus, Dinex, med en årlig omsætning på 1.5 mia. kr. på 16 markeder i både Europa, USA og Asien, har vi flyttet mere end 30% af al salg til online. Tidligere har det fungeret med salgsagenter rundt omkring i verden, som har modtaget kundernes ordre information. Men den nye løsning fra Hesehus, […]
Prisfaldsudløser fra Raptor – personaliserings- og anbefalingsværktøjer
Raptor er et personaliserings- og anbefalingsværktøjer. Raptor indsamler og analyserer data for hver enkelt besøgende og forstår dennes adfærd og præferencer på tværs af platforme. Raptor indenholder et hav af muligheder og dette indlæg omhandler: Prisfaldsudløseren. Kunden har mere end 120 konceptbutikker i Nordeuropa og er et af de hurtigst voksende modemærker inden for international […]
Betalinger uden SCA afvises – Stor ændring for webshops
Der er flere og flere som forsøger at hacke diverse internet butikker, og derfor skærpes kravene omkring sikkerheden. Fra i dag d. 11. januar 2021 skal netbutikker leve op til SCA-betalinger med ekstra sikkerhedskrav ellers vil betalingerne blive afvist. I dag d. 11. januar 2021 bliver de nye sikkerhedskrav til online kortbetalinger til virkelighed. Den […]
Url med eller uden trailing slash? Undgå duplikeret indhold!
En af de helt store indekserings syndere er duplikeret indhold. Det er en udfordring for rigtig mange hjemmesider og mange web-ansvarlige kæmper med at komme duplikerede indhold til livs. Specielt en specifik problematik kan skabe en masse duplikeret indhold, som kan give alvorlige problemer i søgeresultaterne. Det er problematikken omkring trailing slash, også kendt som […]
Coronakrisens påvirkning på SEO og organiske resultater
Siden marts måned, hvor Danmark og store dele af verden har været lukket ned, har verden forandret sig. Det er naturligvis covid-19, bedre kendt som Coronavirus, som jeg henviser til. Det har store konsekvenser for mange fysiske forretninger, som der har måtte lukke for offentligheden, arrangementer er enten blevet aflyset eller ændres fra fysiske arrangementer […]
Valg af webserver i forhold til performance
Der findes et hav af muligheder for at tjekke hvordan en site performer. SEO branchens enevældige konge Google har som bekendt lavet performanceværktøjet Google PageSpeed Insights. Værktøjet hjælper nemt med at identificere måder til at gøre dit websted hurtigere og mere mobilvenligt, ved at følge deres anbefalinger. Fra 2018 beregnes hastighedsresultaterne PageSpeed Insights fra Lighthouse, […]
Vælg den rigtige e-handelsløsning
Jeg har tidligere skrevet et indlæg omkring valg af cms og hvilken betydning det kunne have. Se indlægget omkring valg af cms her. Ud af en e-handelsløsning er cms’et kun en brøkdel af løsningen. Ved større løsninger skal der fx også tages stilling til mediebank, pim system, mailhåndtering og meget mere. Det kan ofte være […]
SEO i boligbranchen
Hjemmesider vedrørende boligmarkedet, ejendomsmæglere og boligportaler er nogle af de sites, kan som i mange andre tilfælde gøre brug af online markedsføring og alt hvad det indebærer – alt fra SEO, linkbuilding, paid advertising mv. Der er et stort potentiale for gevinst her og i denne artikel vil du læse lidt om, hvilke keywords du […]